ساختمان هوشمند در آینده/ بخش اول
نوشته شده توسط : هوشمندسازان

بطور کلی ساختمان هوشمند، ساختمانی است كه مجهز به یك زیرساختار ارتباطاتی قوی بوده كه می‌تواند به صورت مستمر نسبت به وضعیتهای متغیر محیط عكس‌العمل نشان داده و خود را با آنها وفق دهد و همچنین به ساكنین ساختمان این اجازه را می‌دهد كه از منابع موجود به صورت موثرتری استفاده نموده و امنیت و آرامش آنها را افزایش دهد.

مانند همه صنایع در حال رشد دیگر، در این صنعت نیز رقابت هایی به چشم می خورد. ما باید متوجه این موضوع باشیم كه بیشتر گسترش در هر صنعتی را سازندگان آن صنایع بوجود می آورند و نه خریداران آنها. برای مثال با یك نگاه به صنعت اتومبیل سازی متوجه می شویم كه، هر چقدر یك اتومبیل بیشتر لوكس باشد، همانقدر بیشتر مجهز به تجهیزات الكترونیكی است. این تجهیزات الكترونیكی، كارهایی را انجام می دهد كه لزوماً قابل استفاده در همه جا و بوسیله همه كس نیست. ولی بسیاری از همین تجهیزات كه قبل از این به عنوان تجهیزات اضافی بر روی اتومبیل ها تلقی می شدند امروزه بعنوان تجهیزات استاندارد برای اتومبیلها محسوب می شوند. برای مثال چند نفر از ما به یاد داریم كه كمربند ایمنیبصورت اتوماتیك تنظیم نمی شود؟  یا اینكه روزانه چند اتومبیل بدون كولر در ایران فروش می رود؟

 اگر این سوالها پانزده سال پیش پرسیده می شد حتما جوابها بسیار متفاوت از جوابهای امروز بود.

هزینه های جاری یك ساختمان معمولاً هزینه های سربار زیادی را برای انواع مشاغل و ساکنان ایجاد می كند و همین موضوع می تواند در سود دهی نقش عمده ای را ایفا نماید. به علاوه، خیلی از سازمانها در دنیا به صرفه جویی در مصرف انرژی و هرچه بهتر كردن محیطهای کاری و زندگی خود روی آورده اند.

صاحبین مشاغل مختلف به صرفه جویی در مصرف انرژی و بهینه سازی محیط زندگی و كم كردن هزینه های سرویس و نگهداری، برای اینكه بتوانند به هدف نهایی خود برسند و نیاز به امنیت و در دسترس بودن اطلاعات در زمان حقیقی را برآورده نمایند روی آورده اند تا جایی كه این تغییرات حتی در شركتهای بسیار كوچك نیز به چشم می خورد.

مدت زیادی نیست که بحث درباره موضوع ساختمان های هوشمند در محافل عمومی مطرح گردیده است. حال ببینیم كه واقعا یك ساختمان هوشمند چگونه ساختمانی است؟

تعریفی که در باره یك ساختمان هوشمند عنوان می شود اینچنین است :

" یك ساختمان هوشمند ساختمانی است كه در بر دارنده محیطی پویا و مقرون به صرفه   بوسیله یكپارچه كردن چهار عنصر اصلی یعنی سیستمها، ساختار، سرویس ها، مدیریت و رابطه میان آنها می باشد" .

 

خانه هوشمند-خانه هوشمند رشت-خانه هوشمند گلسار-نمایندگی خانه هوشمند-سیستم هوشمند-درخواست نمایندگی خانه هوشمند-هوشمندسازی ساختمان- خانه ی هوشمنداپارتمان هوشمند-پذیرش و اخذ نمایندگی خانه هوشمند-اخذ نمایندگی خانه هوشمندکلید لمسی هوشمند





:: برچسب‌ها: خانه هوشمند,هوشمند سازان,هوشمندسازی ساختمان,نمایندگی خانه هوشمند,خانه هوشمند رشت,خانه هوشمند گلسار,خانه هوشمند الفا,هوشمندسازی ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: